Palócok Kirándulása Székelyföldön című pályázat keretében 4 napos kiránduláson vettek részt Erdélyben (2022.06.09-től 12-ig) iskolánk 7. évfolyamos diákjai.

Palócok kirándulása Székelyföldön
(Besztercés diákok Erdélyben Határtalanul utazás keretében.)

A program megvalósítása:

1. nap: A terveknek megfelelően 2022.06.09-én 5 órakor indult a csoport (42 gyermek és 4 kísérő) Salgótarjánból. Nagyváradon, a Királyhágón és Bánffyhunyadon keresztül utaztunk Kolozsvárra, ahol a történelmi központban sétáltunk és megnéztük a Szent Mihály templomot, Farkas utcai református templomot, meglátogattuk Hunyadi Mátyás szülőházát és koszorút helyeztünk el Mátyás király szobránál. Folytattuk utunkat Tordára, a Tordai hasadékba, majd meglátogattuk a Sóbányát, hogy ott több mint száz méter mélységbe ereszkedtünk le, ahol a sós tavon csónakázhattunk. Elfoglaltuk szállásunkat Korondon.

2. nap: Szovátán az üdülőtelep megtekintése után a Medve-tavat néztük meg. Ezután Csíksomlyóra utaztunk, ahol a kegytemplomot tekintettük meg és a Mária ereklyét. Utána Farkaslakán megkoszorúztuk Tamási Áron síremlékét, majd Koronddal ismerkedtünk és részt vettünk az állandó kirakodóvásáron.

3. nap: Reggeli után felkerestük a legnagyobb székelyként számon tartott Orbán Balázs sírját Szejkefürdőn és elhelyeztük iskolánk koszorúját. Ezt követően Székelyudvarhely nevezetességeivel, szoborparkjával ismerkedtünk meg. Utunk ezután Gyergyószentmiklósra vezetett, ahol az örmény templomot kerestük fel. Majd a Gyilkos-tó csodálatos szépségével ismerkedtünk meg és a Békás szoros sziklái közötti sétával zártuk a napot.

4. nap: Első megállónk Fehéregyházán volt, ahol „Petőfi kútjánál” álltunk meg és koszorúztunk. Ezt követően Segesvár történelmi központjával ismerkedtünk meg: Óratorony, diák lépcső, bástyák és a református templom. A városnézés után elindultunk haza, Magyarországra.